Gravity Drama - Yael Frank
לא כל יום מקבלים הצעה לשלוח אפליקציית מציאות רבודה לחלל.
זה מה שקרה כשיעל פרנק הגיעה עם השאלה: ״אתם יכולים לפתח אפליקציה שתעבוד בתחנת החלל?״
האתגר היה מורכב יותר מפיתוח ועיצוב חוויה של מציאות רבודה, קשה ליצור חווית מציאות רבודה מבוססת מקום, בלי להיות נוכח במקום, בלי להבין לעומקו את המרחב ואת התנהגות הטכנולוגיה במרחב עצמו ויותר מזה, הפעם הראשונה שיצפו בחוויה תהיה במקום עצמו, בזמן אמת.
טוב, כנראה שזאת הסיבה שהיא פנתה אלינו, אנחנו לא מפחדים מאתגרים ואנחנו מבינים במציאות רבודה
ישר צללנו לגוגל מפות לעמוד של התחנה ללמוד את המרחב https://earth.google.com/web/ISS להבין על איזה מערכות של הטאבלט אנחנו יכולים לבנות, נגלה לכם שהג׳ירו לא עובד בחלל, וגם ה GPS לא. יעל מאד רצתה חוויה שדורשת מהצופה לקחת חלק פעיל, היה קשה עד בלתי אפשרי להסתמך על המשתמש שיבצע אינטראקציות, ולכן הוחלט שהאינטרקציה בזמן השימוש תיעשה על ידי המיקום של המשתמש
מה זה אומר אינטראקציה מבוססת מרחב?
לדוגמא, לקחת בחשבון את מיקום הצופה בזמן הפעלת הסצנה, בסצנה שהמילה GRAVITY יוצאת מהתקרה ונופלת לריצפה לקחנו בחשבון את זה שהצופה אמור ויכול לרחף במאוזן בזמן החוויה ושהוא יכול להתהפך בקלות בזמן שהחלקים חולפים לידו